Strona domowa Dom i ogród Trenuj sam we własnym domu
Dom i ogród

Trenuj sam we własnym domu

Trenuj sam we własnym domu - Ceipoland.plKażdy wie, że ruch jest zdrowy – jednakże realia panujące aktualnie w Europie i obostrzenia wprowadzone w naszym kraju związane z epidemią Covid-19 nie sprzyjają regularnym aktywnościom. Nieczynne siłownie, baseny i fitness cluby kreują nowe aktywności – treningi wykonywane w domu.

Ćwiczenia bez sprzętu – trening w domu

Taki trening przeznaczony jest nie tylko dla zawodowców, którzy chcą utrzymać wypracowaną już wcześniej formę, ale również dla początkujących, którzy chcą zadbać o siebie w czasie pandemii. W domowym zaciszu najczęściej nie kupujemy sprzętu do ćwiczeń – jednak możemy liczyć na ciężar własnego ciała. Ważna jest odpowiednia pozycja i poprawna technika powtórek – a także zapoczątkowanie każdego treningu rozgrzewką. Musi ona być wykonywana przez około dziesięć minut, i angażować wszelkie partie mięśni oraz stawy. Do najbardziej popularnych ćwiczeń na rozgrzewkę zalicza się pajacyki, krążenia głowy, ramion, tułowia, skrętoskłony oraz przysiady.

Ćwiczenia właściwe

Gdy organizm będzie już rozgrzany, można zabrać się do właściwych zadań. Rewelacyjną opcją będzie trening obwodowy, polegający na zrobieniu 1 serii konkretnego ćwiczenia i przeskoczenia do następnego, aż do skończenia całego cyklu. Taki cykl może przykładowo łączyć: pompki, brzuszki proste, pady, martwy ciąg, przysiady z wyskokiem czy unoszenie nóg bokiem. Naturalnie wybór wykonywanych czynności uzależniony jest od indywidualnych upodobań oraz celu, jaki dana osoba chce osiągnąć. Na początku zaleca się robienie krótkich przerw na złapanie oddechu między zadaniami, w późniejszym okresie oczekiwane będzie wykonywanie ich bez przerw. Jeden obwód powinno wykonać się dwa lub trzy razy, z przerwami po ok. 2-3 min.

Regeneracja i rozciąganie

Po treningu zaleca się regenerację organizmu, oznaczające wykonanie rozciągania ciała w celu uniknięcia kontuzjom. Jest to czas, w którym odpoczywamy po treningu by osiągnąć bardziej widoczne rezultaty.

Bardzo ważna jest regularność treningów – aby praca nad sylwetką przyniosła zauważalne wyniki, zalecane jest wykonywanie ćwiczeń około 2-5 podejść na tydzień. Wytrwałość sprawi, że z każdym kolejnym dniem organizm zmęczy się w mniejszym stopniu.